Kau Yang Tak Mengerti
this site the web

“1 Malaysia” adalah “1 Keluarga”, “1 Bangsa”, “1 Negara” ...

“1 Malaysia” adalah satu keluarga, satu bangsa, satu negara, satu agama dan satu tuhan. Ini adalah selaras dengan prinsip rukun negara yang menjadi pegangan hidup yang diimani oleh UMNO tegar sejak zaman berzaman.
Kepercayaan kepada Tuhan
Kesetiaan kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang-undang
Kesopanan dan Kesusilaan




Gambar hiasan : pendeta tok najib sedang menerima ilham “1 Malaysia” dalam satu upacara keagamaan :-).





Agenda Penyatu Paduan Masyarakat Berbilang Kaum
Asas kepada “1 Malaysia” adalah penyatu panduan rakyat berbilang kaum, berbilang agama, tanpa mengira latar belakang mereka atau negara asal mereka. Tidak kira mereka yang telah lama mendapat kewarganegaraan atau baru semalam mendapat kewarganegaraan. Pendeta tok najib, ahli najis pendeta-pendeta UMNO, cendawan berkulat UMNO serta UMNO-UMNO tegar berpendapat dan bersetuju bahawa “1 Malaysia boleh menyatupadukan segenap lapisan masyarakat, berbilang bangsa, berbilang agama dalam negara Malaysia sebagai sebuah keluarga yang dinamakan sebagai bangsa Malaysia menjelang 2020.”

Idea penyatuan bangsa, agama, ideologi, negara dan sebagainya bukan lah sesuatu yang baru di BolehLand. Satu ketika dulu seorang pendeta laknatullah yang amat popular dan dikenali sebagai “ayah pin” pernah memperkenalkan ideologi ini dalam negara Bolehland. Ajaran ayah pin Bolehland mentafsirkan secara fantasi, umat manusia boleh disatukan tidak kira bangsa, tidak kira agama, tidak kira muda atau tua dan bla, bla ... di bawah satu agama yang dikenali sebagai agama "ayah pin". Hebatnya ideologi dajal Malaysia ini, hinggakan penganut agama Hindu boleh menyembah sujud di kaki pendeta ajaran ini. Di Bolehland, pendeta ayah pin tidak diklasifikasikan sebagai penjenayah, pengganas, pelampau agama, penipu, pembangkang, pengkhianat negara atau bangsa.  Penentangan kerajaan Bolehland terhadap ayah pin ini tidaklah sehebat pembasmian ajaran yang dikatakan sesat di Sungai Penchala atau penghapusan etnik pembangkang di Mamali dalam sejarah. Mungkin pendeta tok najib mendapat idea "1 malaysia" dari ajaran "ayah pin" :-).

Berkata mengenai penyembahan sesama manusia, ia bukanlah satu isu yang patut dihangatkan di Bolehland kerana ia adalah perkara biasa dan amalan turun temurun sejak zaman berzaman dalam sejarah Bolehland. Misalnya, “kesetiaan kepada raja dan negara” atau “takut menderhaka kepada raja” sehingga sampai ke tahap menyembahnya, begitu juga ketaataan murid kepada guru (tak kira la guru silat ke, guru agama ke) sehingga sampai ke tahap terlalu mendewa-dewakan guru mereka, ketaatan kepada pemimpin atau ketua secara membabi buta (macam ahli umno tegar dan fru). Kesimpulannya menyembah manusia bukanlah suatu yang asing di Bolehland.

Di peringkat dunia pula terdapat satu pertubuhan yang telah lama memperjuangkan penyatupaduan bangsa-bangsa dunia, tanpa mengira negara asal, agama mereka, latar belakang mereka dan sebagainya. Pertubuhan ini dikenali sebagai Freemasonry” atau “Freemasons”. Organisasi ini sering dikaitkan dengan gerakan kebangkitan Dajal laknatullah. Sila rujuk http://en.wikipedia.org/wiki/Freemasonry untuk keterangan lanjut mengenai gerakan ini.

Apabila seluruh bangsa di Malaysia disatukan tidak kira agama, budaya, sosiologi dan apa-apa je lah, dalam kata lain ia juga bermaksud
  • Penerimaan cara hidup, kebudayaan dan kepercayaan dari bangsa-bangsa dan agama-agama lain disuntik ke dalam pemikiran umat islam Malaysia dan begitulah sebaliknya. Sebagai contoh:.
  • Hari raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha adalah merupakan hari kemenangan yang dianugerahkan Allah swt kepada umat islam. Hari raya Aidilfitri bermaksud hari kemenangan bagi umat islam, kemenangan dalam melaksanakan ibadah puasa di bulan Ramadhan, kemenangan dalam melawan hawa nafsu, kemenangan dalam meningkatkan ketaqwaan kepada Allah swt dan lain-lain lagi. Ia juga bermaksud kembali kepada fitrah. Adakah hari kemenangan bagi umat islam ini perlu diraikan bersama dengan masyarakat bukan islam atas dasar “1 Malaysia”? Adakah bukan Islam juga kembali kepada fitrah walau pun mereka tidak beriman, tidak bertaqwa kepada Allah swt, maksiat adalah kehidupan mereka, memusyrikkan Allah swt? Begitu juga sambutan maal hijrah atau awal Muharam turut diraikan, dihayati, diinsafi bersama mereka yang bukan Islam, hijrah ke arah mana? Perpaduan? Berhijrah keluar dari cahaya iman menuju ke arah kesesatan! Mana dia ulama, JAIS, JAKIM, IKIM, mufti-mufti kenapa tidak lantang bersuara? Celaka sungguh korang ni!

Sebaliknya umat islam “1 Malaysia” pula meraikan kemenangan dewa Krishna yang membinasakan raja Narakasura yang zalim yang diraikan sebagai Deepavali - kemenangan kebaikan mengatasi kejahatan? Perayaan tahun baru cina dan agama lain juga mempunyai mitos-mitosnya yang tersendiri. Adakah “dewa-dewa” ini adalah elemen baru dalam agama Islam “1 Malaysia” atau agama Melayu “1 Malaysia”? Adakah budaya mencampuradukkan elemen-elemen keagamaan ini boleh di terima oleh muslimin dan muslimat yang bertaqwa kepada Allah swt?
Firman Allah :
قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ , لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ , وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ , وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ , وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ , لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ .
Maksudnya : “Katakanlah: "Hai orang-orang kafir, Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah., Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. , Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah., Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku".” – Surah Al-Kafirun
وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ
Firman Allah SWT yang bermaksud : “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” – Al-Baqarah : 120.
وَلَئِنْ أَتَيْتَ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ بِكُلِّ آيَةٍ مَّا تَبِعُواْ قِبْلَتَكَ وَمَا أَنتَ بِتَابِعٍ قِبْلَتَهُمْ وَمَا بَعْضُهُم بِتَابِعٍ قِبْلَةَ بَعْضٍ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم مِّن بَعْدِ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ إِنَّكَ إِذَاً لَّمِنَ الظَّالِمِينَ
Firman Allah SWT yang bermaksud : “Dan sesungguhnya jika kamu mendatangkan kepada orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Al Kitab (Taurat dan Injil), semua ayat (keterangan), mereka tidak akan mengikuti kiblatmu, dan kamupun tidak akan mengikuti kiblat mereka, dan sebahagian merekapun tidak akan mengikuti kiblat sebahagian yang lain. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan mereka setelah datang ilmu kepadamu, sesungguhnya kamu -kalau begitu- termasuk golongan orang-orang yang zalim.” – Al-Baqarah : 145.

  • Dulu pendatang asing, lepas tu warga Malaysia dan kini 1 Malaysia.
  • Dalam sejarah asal usul negara ini dikenali sebagai tanah Melayu yang didiami oleh orang-orang berbangsa Melayu. Bumi ini pula dikenali sebagai “Semenanjung Tanah Melayu”. Semasa dan selepas era penjajahan, bangsa-bangsa luar sama ada Cina, India, dan lain-lain warga asing memasuki tanah Melayu sama ada berdagang atau tujuan-tujuan lain. Kemudian selepas penentangan terhadap Malayan Union, Persekutuan Tanah Melayu pula diwujudkan. Kepimpinan Melayu pada zaman itu menerima Syarat-syarat kerakyatan Persekutuan Tanah Melayu, oleh itu warga-warga asing pada masa itu tidak lagi dikenali sebagai warga asing, sebaliknya adalah rakyat tanah Melayu tidak kira daripada mana asal negaranya. Kepimpinan Melayu pada masa itu tidak lain dan tidak bukan adalah UMNO dan raja-raja Melayu... bukankah itu satu pengkhianatan pada bangsa Melayu sendiri oleh perjuangan Melayu itu-itu?
Selepas bukan Melayu menjadi warga Malaysia, sedikit demi sedikit keistimewaan Melayu digugurkan dan diberi kepada bukan Melayu. Ini telah diamalkan sejak dahulu lagi oleh kerajaan UMNO. Aku bukanlah anti bangsa lain, dah silap kita orang Melayu yang bodoh nak buat lagu mana kan. Untuk menjadikan “1 Malaysia” sudah tentu hak keistimewaan perlu diberi sama rata, takkan dalam satu keluarga ada anak yang dimanjakan dan ada anak yang di anak tirikan. Kan, kan, kan. Bagaimana dengan jaminan “Persekutuan Tanah Melayu melalui perlembagaannya menjamin hak-hak dan kedudukan istimewa orang-orang Melayu serta hak, kuasa dan kedaulatan Raja-Raja Melayu di negeri masing-masing.” dalam perlembagaan persekutuan tanah Melayu? Bukan bangsa Melayu nak jadi anak manja di bumi sendiri tetapi jangan sampai “kera di hutan disusukan, anak sendiri mati kelaparan”.

Keadaan ini makin ketara dengan ke masukkan warga-warga asing era globalisasi daripada Indonesia, Thailand, Filipina, Mymmar, Kemboja, Pakistan, negara-negara Arab, Bangladesh, Nepal, China, India, Eropah, Afrika, barat dan tah apa-apa lagi. Paling susah nak kenal pasti warga asing daripada China dan India kerana mereka tak dapat nak dibezakan dengan warga Malaysia. Masa aku kecik-kecik aku selalu ke kedai mamak dan agak mengenalinya, daripada cerita-cerita si mamak ini sendiri dia mempunyai keluarga di kampung (negara India) dan setiap beberapa bulan dia akan balik ke India. Kalau ikut perlembagaan tanah Melayu yang lembik dan semakin lembik, mereka ini telah pun diiktiraf sebagai warga Malaysia dan sekarang diberi keistimewaan “1 Malaysia”. Lambakan warga asing kini memenuhi negara, dulu mereka hanya sinonim dengan pekerja binaan dan pembantu rumah, tetapi hari ini merekalah peniaga-peniaga kedai runcit, pasar, pekerja kilang, pengawal keselamatan, peruncit, pemborong, berkolar putih, biru, hitam, petani, peladang, penternak, dan semua pekerjaan rakyat Malaysia makin diambil alih oleh warga asing angkara kerajaan “1 Malaysia”. Taklah mengejutkan jika terdapat warga asing (bukan profesional) yang bekerja di sektor awam (misalnya sebagai sekuriti di bangunan kerajaan). Ke mana hala tuju warga tempatan nanti? Mula-mula diberi pekerjaan dan warga tempatan boleh dipinggirkan, kemudian nanti mereka diberi kerusi dalam kerajaan dan lagi kerusi orang melayu yang perlu dikorbankan. Bodoh ke kayu ke orang Melayu UMNO ini?

Satu artikel menarik untuk difikirkan mengenai isu ini : http://mesintaipburuk.blogspot.com/2009/09/aku-tertarik-dengan-laporan-berita-ini.html

Satu statement bodoh oleh menteri berkaitan :
“KUALA LUMPUR  — Menteri Dalam Negeri Dato’ Seri Hishammuddin Hussein menyifatkan ‘Kerakyatan Malaysia’ adalah anugerah tertinggi kerajaan, bukannya hak-hak asasi yang boleh dituntut oleh mana-mana pihak.”
http://buletinonline.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1112:kerakyatan-bukan-hak-tapi-anugerah-kata-hisham&catid=36:berita-nasional&Itemid=84

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0824&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm

dari bernama :
http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=381965
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=440924 ()
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=451262 (Lebih 2,000 Permohonan Kaum India Untuk Menjadi Warganegara Malaysia Diluluskan)
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=453407 (Malaysia Tetap Ideal Untuk Pekerja Indonesia)

orang YB berbangsa Cina pun boleh bimbang akan masalah ini kenapa tidak Melayu : http://kelanajaya.com.my/In%20Parliament/debates%20and%20motions/071210%20-%20imigresen,%20pendaftaran.htm

Senangnya kerajaan nak beri kerakyatan kepada warga asing, lagi senang kalau lahir kat Malaysia. Kahwin warga tempatan, dapat anak jadi warga Malaysia kemudian keistimewaan kerakyatan Malaysia boleh disalurkan melalui anak itu macam beli rumah, tanah dan lain-lain. Bodohnya Melayu UMNO lagi kayu dan layu. Lihat syarat-syarat kewarganegaraan Malaysia “1 Malaysia” yang dikeluarkan oleh KDN:
http://www.kdn.gov.my/template01.asp?contentid=9

Kenapa kerajaan Bangsat Negara Malaysia perlu tergesa-gesa menambah kapasiti rakyat Malaysia? Untuk apa? Kalau perlukan ramai rakyat, maka perlukan lebih ramai generasi pelapis dan takkan generasi pelapis itu datang dari luar? Bagaimana dengan nasib generasi pelapis sekarang adakah nasibnya terbela? Dari satu sudut lain, ini boleh di lihat ini sebagai kesan gerakan anti poligami terutama oleh wanita-wanita UMNO yang tolol. Kalau lelaki tak boleh berpoligami kenapa dengar cerita ada sesetengah menteri-menteri wanita UMNO boleh pula berpoligamikan lelaki?

Bagi merealisasikan kebodohan agenda “1 Malaysia”, kepimpinan kerajaan UMNO yang tolol makin mengkhianati perjuangan Melayu, bangsa Melayu, bahasa Melayu, budaya Melayu, tanah Melayu, maruah Melayu dan segala-galanya Melayu.


Kenapa perlu menentang “1 Malaysia” dan UMNO ?

Sebagai umat Islam kita dipimpin oleh Allah SWT melalui Rasullulah yang mulia.

Maksud beberapa ayat Al-Quran dan hadis yang menjadi pegangan umat Islam :
Firman Allah SWT yang bermaksud : "Hai orang-orang yang beriman, jika kamu mengikuti sebahagian dari orang-orang yang diberi Al Kitab, niscaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi orang kafir sesudah kamu beriman." - Ali Imran :101

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Bagaimanakah kamu (sampai) menjadi kafir, padahal ayat-ayat Allah dibacakan kepada kamu, dan Rasul-Nya pun berada di tengah-tengah kamu? Barangsiapa yang berpegang teguh kepada (agama) Allah, maka sesungguhnya ia telah diberi petunjuk kepada jalan yang lurus." - Ali Imran :106

Firman Allah SWT yang bermaksud : Hai orang-orang yang beriman, jika kamu mentaati orang-orang yang kafir itu, niscaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kepada kekafiran), lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi." - Ali Imran :151

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Mereka ingin supaya kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, lalu kamu menjadi sama (dengan mereka). Maka janganlah kamu jadikan di antara mereka penolong-penolong(mu), hingga mereka berhijrah pada jalan Allah. Maka jika mereka berpaling, tawan dan bunuhlah mereka di mana saja kamu menemuinya, dan janganlah kamu ambil seorangpun di antara mereka menjadi pelindung, dan jangan (pula) menjadi penolong," - An Nisaa :101

Firman Allah SWT yang bermaksud : "(yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah." - An Nisaa :140,

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Dan sungguh Allah telah menurunkan kekuatan kepada kamu di dalam Al Quran bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Karena sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Jahannam," - An Nisaa :141

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu)?" - An Nisaa :150

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." - Al Maidah :68

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Sesungguhnya Kami telah menurunkan kitab kepadamu dengan membawa kebenaran, supaya kamu mengadili antara manusia dengan apa yang telah Allah wahyukan kepadamu, dan janganlah kamu menjadi penantang (orang yang tidak bersalah), karena (membela) orang-orang yang khianat," - Al Hajj :38

Hadis riwayat Abdullah bin Amru bin Ash ra., ia berkata:
Aku pernah mendengar Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya Allah tidak mengambil ilmu dengan cara mencabutnya begitu saja dari manusia, akan tetapi Allah akan mengambil ilmu dengan cara mencabut (nyawa) para ulama, sehingga ketika Allah tidak meninggalkan seorang ulama pun, manusia akan mengangkat pemimpin-pemimpin yang bodoh yang apabila ditanya mereka akan memberikan fatwa tanpa didasarkan ilmu lalu mereka pun sesat serta menyesatkan.

Dari kitab riyadhus-shalihin, Dari Ummui mu'minin yaitu Ummu Salamah yakni Hindun binti Abu Umayyah yakni Hudzaifah رضي الله عنها, dari Nabi صلی الله عليه وسلم, bahwasanya beliau صلی الله عليه وسلم bersabda:
"Bahwasanya saja nanti itu akan digunakanlah beberapa pemimpin negara - amir-amir, maka engkau semua akan menyetujui mereka, karena kelakuan mereka itu sebagian ada yang sesuai dengan syariat agama, tetapi engkau semua pun akan mengingkari mereka-sebab ada pula kelakuan-kelakuan mereka yang melanggar syariat agama.

Maka barang siapa yang benci - dengan hatinya, ia terlepaslah dari dosa, juga barangsiapa yang mengingkari, iapun selamat - dari siksa akhirat. Tetapi barang siapa yang ridha serta mengikuti -pemimpin-pemimpin di atas, itulah yang bermaksiat."
Para sahabat bertanya: "Ya Rasulullah, apakah tidak perlu kita memerangi mereka itu?" Beliau صلی الله عليه وسلم bersabda: "Jangan, selama mereka masih mendirikan shalat bersamamu semua." (Riwayat Muslim)

Maknanya ialah bahawa barang siapa yang membenci kepada pemimpin-pemimpin yang suka melanggar syariat agama itu dengan hatinya, karena tidak kuasa mengingkari mereka dengan tangan atau lisannya, maka ia telah terlepas dari dosa dan ia telah pula menunaikan tugasnya. Juga barang siapa yang mengingkari dengan sekedar kekuatannya, iapun selamat dari kemaksiatan ini. Tetapi barang siapa yang ridha dengan kelakuan- kelakuan mereka serta mengikuti jejak mereka, maka itulah orang yang bermaksiat.

1 komen:

pak amin berkata...

Petikan akhbar Berita Harian, Oleh Mohd Anwar Patho Rohman (wananwar@bharian.com.my)

Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria, berkata umat Islam sepatutnya berdoa dan memohon kepada Allah supaya memberikan hidayah, kesejahteraan serta keselamatan terhadap orang lain, terutama saudara seagama, bahkan kepada orang kafir.

Beliau berkata, umat Islam tanpa mengira kedudukan, pangkat, jawatan atau fahaman politik wajib mematuhi hukum Islam yang mengharamkan perbuatan mendoakan kemusnahan saudara seagamanya.

"Berdoa meminta Allah memusnahkan kehidupan dan masa depan orang lain tidak boleh, haram dan berdosa besar. Kalau kepada kafir harbi (tidak tunduk kepada pemerintahan kerajaan Islam) tidak mengapa.

"Sesama Islam tidak boleh berdoa seperti itu. Kita digalakkan mendoakan kesejahteraan orang lain, terutama saudara seagama. Orang berdoa supaya Allah memusnahkan kehidupan orang lain perlu bertaubat dan perlu memohon maaf dengan orang yang dimaksudkan. Kita tidak boleh putuskan silaturahim," katanya ketika dihubungi, semalam.

gua punya komen, elok lah tu najib dan Harussani saudara seagama. najib g kuil gua batu atas dasar "1 malaysia", dia sdr seagama Harussani. najib meraikan "depavali", "krismas", "wesak", "pesta gawai", "taipusam", "vaisakhi", "chap goh mei", "perayaan hantu lapar", "perayaan kaul melanau", "perayaan dewa monyet", "hari gawai dayak", "pesta kaamatan", "pesta kuih bulan dan tanglung", "pongal", "regatta lepa semporna" dan apa-apa aje, DIA ADALAH SDR SEAGAMA Harussani.

OOO.... GITU, Baru ana pahammm.

pemimpin yang menafikan hak rakyat, menzalimi rakyat, merampas harta rakyat, membina kekayaan keluarga dengan harta negara@hak rakyat adalah saudara@member Harussani. ooo... pak ci baru paham, jadi Harussani ini termasuk dalam golongan orang yang zalim dan menzalimi, lah yer. oooooo... macam tu. oooo... macam ni.... ooooo... o o o.

Related Posts with Thumbnails
 

Pasai Blog Ini

MERDEKA bukan pada mata, juga pada minda, rakyat boleh bersuara atau mempunyai pandangan sendiri. Negara kita mengamalkan sistem demokrasi, oleh itu sistem kerajaan terdiri daripada dua golongan iaitu pemerintah dan juga pembangkang. Pembangkang adalah sebahagian daripada sistem kerajaan berdemokrasi, bukan pengkhianat negara! Hanya mereka yang bodoh yang tak memahami erti demokrasi, takkan dapat memahaminya. Peranan pembangkang adalah mengimbangi sesebuah kerajaan, supaya pemerintah yang memerintah tidak menggunakan kuasa sewenangnya. Sesebuah kerajaan bukanlah seperti kelab bola, maka kita sebagai rakyat Malaysia harus lebih bertanggung jawab kepada negara dan bukan parti politik yang dipuja. Angguk punya angguk menyembah pemimpin, menyembah ketua, menyembah raja,... penyakit negara membarah dan makin parah. Adakah kita mahu sejarah hitam tanah melayu (suatu BALA, bencana, musibah) berulang? Ini janji Allah swt. kepada mereka yang mengkhianati amanah-Nya.

Lain-lain