Kau Yang Tak Mengerti
this site the web

Jom makan Murtabak, Burger,... Tahi Ayam

Siapa pernah makan martabak taik ayam? Atau burger taik ayam? Aku? .... mungkin pernah kot,he, he,he ...  :- P.



Kronologi Telur Ayam
1.    Ayam bertelur dalam sangkar. Makan, minum, tidor, berak semua dalam sangkar.


2.    Telur dipungut...


3.    Telur yang dipungut kebanyakkan terkena taik ayam. Walaupun penternak akan membasuh dengan mesin, tetapi ia tidak 100% bersih, masih ada sisa taik ayam yang masih terlekat pada telur. Tak perchaya ??


4.    Telur yang telah digredkan, dipek, sedia diedarkan kepada pembekal dan peruncit.

Jaga yang tidur! Tapi yang ini kita tak tahu dengan jelas. Pokoknya berbalik kepada isu utama, adakah non muslim wajib mengamalkan cara hidup Islam? Ini cara hidup mereka, mereka juga bukan ahli kitab, bolehkah kita menerima makanan yang mereka hidangkan?

5.    Telur yang dijual sedia dimasak atau boleh terus dimasak? Boleh terus dimakan????
Hidup biar SEDAP !!! Telur kat belakang tu tak basuh pon tak apa.


Berbaik sangka? Telur tu depa dah basuh, lepas tu lap dan letak balik dalam tray tu. :-p. Ada ustaz babi lantak kata, tak perlu teruk-teruk nak basuh, kalau tak nampak taik ayam kat telur tak apa. Dalam Islam, bla, bla... (islam brand dia, bukan islam pun tau, budak kecik pun tahu, taik tu najis). Boleh telan, telan terus pun tak pa, macam biawak makan telur ayam dalam reban.

oleh itu
terus dimasak jadi
       








Kesimpulannya ...

Tapi kalau rasa, telur ayam tak perlu basuh... terpulang lah kepada diri masing-masing. Kadang2 manusia ni kelakar ... ada orang kita tegur semasa makan, ehh.. ini telur lalat kat ayam goreng, putih-putih, panjang-panjang, bersusun, ... telur lalat nie. yang seronoknya, seekor mak cik ni kata bukan, bukan kot, takkan telur lalat, tak nampak lalat pun.... hee, hee, dah kenyang le katakan. alhamdulillah. :-p

0 komen:

Related Posts with Thumbnails
 

Pasai Blog Ini

MERDEKA bukan pada mata, juga pada minda, rakyat boleh bersuara atau mempunyai pandangan sendiri. Negara kita mengamalkan sistem demokrasi, oleh itu sistem kerajaan terdiri daripada dua golongan iaitu pemerintah dan juga pembangkang. Pembangkang adalah sebahagian daripada sistem kerajaan berdemokrasi, bukan pengkhianat negara! Hanya mereka yang bodoh yang tak memahami erti demokrasi, takkan dapat memahaminya. Peranan pembangkang adalah mengimbangi sesebuah kerajaan, supaya pemerintah yang memerintah tidak menggunakan kuasa sewenangnya. Sesebuah kerajaan bukanlah seperti kelab bola, maka kita sebagai rakyat Malaysia harus lebih bertanggung jawab kepada negara dan bukan parti politik yang dipuja. Angguk punya angguk menyembah pemimpin, menyembah ketua, menyembah raja,... penyakit negara membarah dan makin parah. Adakah kita mahu sejarah hitam tanah melayu (suatu BALA, bencana, musibah) berulang? Ini janji Allah swt. kepada mereka yang mengkhianati amanah-Nya.

Lain-lain